Esteticul nu este rupt de cognitiv. Întreaga experiență a cunoașterii umane arată că o anumită încredere în simplitatea ascunsă a lumii îi ghidează atât pe savant cât și pe artist- Solomon Marcus

luni, 16 mai 2011

Art. 1093 Cod civil

..articol care reglementeaza modalitatea de stingere a obligatiilor prin plata.

Am o mare problema cu alin 2 al acestui articol si anume cu sintagma "chiar de o persoana neinteresata...de nu lucreaza in numele debitorului sa nu se subroge in drepturile creditorului"

Eu inteleg de aici ca oricine poate sa faca plata si creditorul debitorului initial nu se poate opune la primirea acesteia.

Asta inseamna ca debitorul este scos din ecuatie.

Pai in cazul asta eu pot sa iti platesc orice datorie?

Mi se pare ca este o donatie ce nu are nevoie de acordul donatarului.

Nu as avea mari probleme cu asa ceva daca nu ar exista art. 254 Cod penal care imi ridica intrebarea daca acest raport contine unul din elementele materiale ale infractiunii.

Donatarul poate totusi sa restituie suma platita in temeiul "gestiunii de afaceri", dar asta inseamna ca trebuie sa acceptam ca gestiunea de afaceri nu opereaza doar atunci cand pleaca geratul in vacanta si ii ia foc casa:)
O asemenea conditie oricum nu reiese din Cod.

In Noul Cod civil s-a reglementat situatia in sensul ca daca debitorul isi exprima opozitia ca altcineva sa faca plata anterior, creditorul nu poate s-o primeasca.

Cu EXCEPTIA situatiei in care creditorul ar suferi o pierdere. (art 1474 N C.civ)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu